mandag 9. november 2009

Mitt første bidrag til Trykkpressa (og hvordan man ikke bruker Cuttlebug)

Jeg er i "utfordringsmodus" for tiden, og har funnet veien til en ny utfordringsblogg for første gang, nemlig "Trykkpressa" på Ett trykk. Utfordringen denne måneden er julekort i rødt og hvitt med tekst som hovedmotiv, og det hadde jeg veldig lyst til å prøve meg på. Jeg hadde egentlig tenkt til å bruke Spellbinders på dette kortet, men det gikk veldig dårlig. Litt mer om det senere, men først kortet :-)






Ja, jeg skulle altså bruke Spillbinders i Cuttlebug'en min til dette kortet, hadde jeg tenkt. Først brukte jeg platene A-B-B, og det var for lite. Dermed prøvde jeg A-B-C, fremdeles for lite. Så tok jeg alle 4 platene, A, C og begge B-platene, men det ble altfor mye. Det var da jeg fikk den briljante idéen å bruke en embossingmatte sammen med A-, B- og C-platene. Det var trangt, men siden den ene B-platen er litt bøyd tok jeg sjansen på at det var hovedproblemet og bestemte meg for å prøve litt til, og - BANG!! Der fløy sidedekselet av, og nå ser maskinen slik ut hvis jeg prøver med litt belastning



Det var med andre ord ikke måten å gjøre det på. Hmmm... ser ut som jeg må investere i en ny, gitt...

10 kommentarer:

Anonymous sa...

Hei!

Jeg ser at det ikke oppdaterer seg på blogglista enda du har lagt ut nye prosjekter, her
var det mye jeg ikke hadde fått med meg:)
Jeg har alltid likt korta dine og du skuffer ikke denne gang heller, likte veldig godt den pepperkake oppskrifta, er det et stempel?

Ha en flott uke!!
Klem [posted by: Anonymous]

Anonymous sa...

Å, tusen takk, Sølvi! Årsaken til at jeg ikke har fått kommentert på bloggene hos blogspot de siste dagene er en DNS-feil, og jeg lurer på om det kan være den samme feilen som er årsak til at feeden heller ikke fungerer for øyeblikket. Håper feilen snart blir rettet, for det merkes på besøket at feeden ikke fungerer...

Ja, pepperkakeoppskriften er et stempel fra Ladybug and Friends :-)

Ha en riktig fin uke du også! [posted by: Anne]

Anonymous sa...

hei Anne =) Nok et fantastisk kort fra deg =) Du slutter aldri å produsere godsaker du ;) Synd med den maskinen din... er litt usikker på en cuttlebug egentlig er, men har skjønt at det er et must have for dere papirentusiaster :) [posted by: Sandra]

Anonymous sa...

Tuuuusen takk, Sandra, så hyggelig å høre! Cuttlebug er en anvendelig liten stansemaskin som man kan stanse ut og prege papir med, og du har heeelt rett, det er skikkelig "must have" :-) [posted by: Anne]

Anonymous sa...

Så lekkert kort!!
Men så utrolig synd med cuttisen! :(
Jeg er helt avhengig av min,og hadde grått mine modige tårer om den ble kaputt!!
Håper du får deg en ny fort som fy :)
Klemmer fra Maya. [posted by: Maya]

Anonymous sa...

Tusen takk, Maya! Det blir nok litt cuttis-shopping i helgen ;-) [posted by: Anne]

Anonymous sa...

Hei Anne!

Kommentaren jeg skrev ble plutselig bort - kommer det to så vet du hvorfor :o) Så herlig julete kort du har laget! Det hjerte var nydelig, har du laget det selv? Så leit med CB din. Selv er jeg fornøyd med Epic Six og kan anbefale deg den visst du vil prøve en annen maskin.

Feeden din virker nok ikke, jeg har ventet på nytt fra deg :o)

Håper helgen bringer deg noe godt! Selv håper jeg på at snøen ligger til i morgen tidlig! [posted by: Therese]

Anonymous sa...

Tusen hjertelig takk!! Kommentaren din dukket opp bare en gang, så da forsvant nok den første, ja.

Hjertet er en chipboard som jeg har farget med Glimmer Mist (Red Velvet) og deretter brukt Inkssentials Crackle Accents fra Ranger på. Den gir en skikkelig kul effekt :-)

Takk for tipset! Jeg har faktisk planer om en tur på Scrappiness på jakt etter en ny Cuttlebug i morgen, så hvis de har Epic der skal jeg absolutt ta en titt på den også før jeg kjøper.

Hmmm... merkelig med den feeden, jeg må prøve å finne ut hvor feilen ligger hen...

I like måte, håper du også få en super helg! Håper snøen blir liggende litt jeg også :-) [posted by: Anne]

Anonymous sa...

Så koselig julekort du har laget, Anne!
Fine farger og flott med blonden.
Så kjedelig at buggen ikke ville samarbeide mer da...
Ønsker deg ei riktig god helg!
Klemmer fra Anne -:) [posted by: Anne H.]

Anonymous sa...

Nydelig kort med lekre detaljer!
Takk for at du deltar - lykke til!
Klem :) [posted by: Lena Katrine]