torsdag 4. februar 2010

Week 37 over at the PFP blog

A new challenge is out at the PFP challenge blog, and it's time for a theme week again. And for me, who adore almost all kind of animals (with some exceptions, especially those with eight legs!!), this is a great one as the challenge is "all creatures great and small". I have chosen to make a Christmas card with this cute, little fellow.

I have tried a different way of colouring technique this time, after insperation from the fab PFP workshops. I normally start with the lightest shades and gradually fill in with the darker ones, but today I started with the darkest one. I think this worked very well, so I will certainly check this technique out again. I have used Cool Grey 1, 3, 4 og 5, Mango, Dusky Rose, Pastel Pink, Red, Berry Red, Cadinal Red, Grass and Pine.

Nå er det en ny oppgave ute på PFP-bloggen, og denne gangen er det temauke igjen. Og for meg som er veldig glad i dyr (med noen unntak, spesielt de med åtte ben!!), passer denne ukens oppgave perfekt. Jeg har laget et julekort med denne søte, lille karen. Vanligvis fargelegger jeg med å begynne med de lyseste nyansene først og fylle inn med mørekere etter hvert, men denne gangen har jeg gjort omvendt, etter tips fra veiledningene til PFP. Det fungerte veldig bra, synes jeg, så den teknikken vil jeg teste ut mer. Jeg har brukt Cool Grey 1, 3, 4 og 5, Mango, Dusky Rose, Pastel Pink, Red, Berry Red, Cadinal Red, Grass og Pine





5 kommentarer:

Anonymous sa...

A very sweet card! Thank you for joining us at PfP this week.
Maria xx [posted by: Maria]

Anonymous sa...

Hi Anne, what a pretty card. The image is so cute and you have coloured it perfectly. Great papers and love the gatefold style card. Thanks for joining us at PFP this week. Hugs, Denise x
[posted by: The Crafty Den]

Anonymous sa...

Imponerende at du lager julekort allerede nå! Kjempe fint ble det! Liker bretteteknikken og du fargelegger helt nydelig. Gøy at du har prøvd en ny teknikk når det blir så bra som dette.. :o)

God helg! [posted by: Therese]

Anonymous sa...

gorgeous card
thanks for joining us at PfP this week and good luck
Debbi
xx [posted by: Debbi]

Anonymous sa...

Aw gorgeous card, such an adorable image.
Thanks for joining us at PFP and good luck.
Hugs Emma x [posted by: Crafty Emma]