fredag 13. august 2010

På tur til Stockholm

Tilbake etter noen flotte dager i alltid koselige Stockholm, som i motsetning til hva jeg forstår har vært tilfellet her kunne by på flott sommervær. Dette er helt klart min soleklare favoritt blant de skandinaviske hovedstedene! Det ble både shopping, besøk på Historisk museum, avslapning i parkene og, ikke minst god mat. Vi spiste en aldeles fantastisk treretters middag på Mårten Trotzig i Gamla Stan. Jeg kan varmt anbefale skogsoppsuppen og reinsdyrfileten deres, de smakte rett og slett fantastisk! Dessverre tenkte jeg ikke på å ta bilder, for maten var også utrolig flott tilberedt. Stockholm har mange gode restauranter og kafeer, og vi var faktisk heldig med alle spisestedene vi var på.

Dessverre falt nettet ut mens vi var der, og vi fikk ikke løst det derfra, så beklager at siden min har vært nede noen dager :-(

Back home again after some lovely days in always nice Stockholm. This is my absolute no. 1 favourite among the Scandinavian capitals. We went shopping, visited the historical museum, had a rest in the parks and, not least, good meals. We had a fantastic three courses dinner at Mårten Trotzig in the old town. I can really recommend their mushroom soup and reindeer fillet, they were just fantastic! Stockholm has lots of great restaurants and cafes, and we were lucky with all meals. Unfortunately we had some net problems at home while we were there, and we weren't able to solve the problem from there, so I'm sorry that my site was down for some days.









1 kommentar:

Anonymous sa...

Så bra at du har kost deg :o) Stockholm er en flott by, veldig koselig i Gamla Stan :o)
Vi har vært i Amsterdam en tur i sommer, det var en "midt på treet" by i mine øyne. Jeg skal på jentetur til Dublin i september, har aldri vært der før, så det gleder jeg meg til :o)

Snart messe nå ja, denne gangen må vi få til å møtes :o)

Ha en fin helg !

Klem :) [posted by: Gry-Heidi]