lørdag 23. oktober 2010

Christmas in pink

The theme for this week at the Passion for Promarkers blog is "make a pink & white or purple & white Christmas card”. I already use purple a lot on both Christmas cards and all other kinds of cards, so I decided to go for pink instead :-) I have also used the Promarkers a bit different than usual this time as I have not used a standard "colourable" image on my card.

I have also made the card to fit into the October challenge at Trykkpressa.

In addition I would like to participate on Caardvarks for the first time with this card, where they want to see both outside and inside decorated in the ongoing challenge :-)

Oktober-utfordringen på Trykkpressa er å bruke alle B'ene, blonder/bånd, blomster og bling i tillegg til at fargen rosa være med, så jeg har passet på å få med alt som skal til der også :-)

Ukens tema på Passion for Promarkers er å lage et julekort i lilla og hvitt eller rosa og hvitt. Jeg bruker lilla veldig mye på både julekort og alle andre typer kort fra før, så jeg bestemte meg for å gå for rosa i stedet. Jeg har også brukt Promarker-tusjene litt annerledes enn vanlig denne gangen siden jeg ikke har benyttet et standard "fargeleggingsmotiv" på kortet.

I tillegg prøver jeg meg hos Caardvarks for første gang, hvor de vil se både utside og innside pyntet i den pågående utfordringen :-)


Heart in two layers, coloured with Promarkers and mounted with a lace heart in between. A little Stickles Star Dust to make it sparkle a bit on the edges of the cut out heart, on the panel and on the roses and pearl. I have also used some Stickles Frosted Lace on the swirls around the heart :-)

Hjerte i to lag, fargelagt med Promarkers og montert med et blondehjerte mellom. Litt Stickles Star Dust for å få det til å glitre litt på kantene på det utklippede hjertet, panelet og på rosene og perlen. Jeg har også brukt Stickles Frosted Lace på snirklene rundt hjertet :-)



It's very difficult to see from the picture, but I have used some Stickles on the pearls on the middle of the snowflakes as well.

Det er veldig vanskelig å se av bildet, men jeg har brukt litt Stickles på perlene i midten av snøfnuggene også.


The little angel is coloured with Promarkers as well, and a little Stickles is used on the wings and the small stars :-)

Den lille engelen er også fargelagt med Promarkers, også har jeg brukt litt Stickles på vingene og på de små stjernene :-)



Material list:

Paper: Basic Grey "Blushing pink"
Stamps: Heart and swirl from Stempelglede and text stamps from Norsk Stempelblad and Stempelglede
Promarkers: Rose Pink, Pale Pink and Almond on the heart and Blush, Rose Pink, Pale Pink and Almond on the little angel on the personal stamp
Others: Spellbinder dies, paper roses, pearls, pink rhinestones, lace, lace heart, snowflake punch, Stickles Frosted Lace and Stardust and Distress inks Tea Dye, Walnut Stain and Victorian Velvet

1 kommentar:

Anonymous sa...

Nydelig kort du har laget, litt spesiellt med rosa julekort.
Tusen takk for koselige kommentarer i bloggen min. [posted by: Elisabeth Nilsen-Nygaard]