onsdag 17. november 2010

Kort til en 50-årsjubilant

For en stund siden fikk jeg en forespørsel om jeg kunne lage kort til en som fyller 50 år med ishockeylaget hans som motiv. Han er fan av samme ishockeylag som meg, så det måtte jeg jo bare si ja til :-) Men det var en vanskelig oppgave, synes jeg, og jeg var lenge i tenkeboksen før jeg fant ut hvordan jeg skulle løse oppgaven. I går ble jeg endelig ferdig, og kortet ble overlevert i dag.

På forsiden har jeg brukt et supporterklistremerke, og med et såpass maskulint motiv ville jeg tone ned pynten, så det eneste jeg har brukt er tre halvperler. I tillegg har jeg brukt litt Stickles Frosted Lace rundt panelet for å gi en liten fornemmelse av is og frost. Mønsterarket jeg har brukt på alle sidene er "Snøballkrig" fra Scrappers choice, og teksten er Lettebox-klistremerker.



På innsiden har jeg brukt Spellbinder dies og tall i chipboard som er farget med Glimmer Mist og fått et lag med Glossy accents. Jeg har også brukt to retroblomster i klubbriktige farger :-) Blomstene er laget med stempel fra Stempelglede og stanset ut med medium retroblomstpunch. De har fått hver sin halvperle, litt brunt blekk på kantene og Stickles Star Dust rundt perlene. Tekstene er Letterbox igjen, og et gratulasjonsstempel fra Stempelglede.




Bakside i tilsvarende stil.



I got a request for a card to a man turning 50 with his favourite icehockey team as theme. This is my favourite team as well, so I just had to take this challenge :-) It was a tricky one, but after lot of thinking I finally finished it yesterday and delivered it today.

Ingen kommentarer: