søndag 6. februar 2011

Trenger fotohjelp, blitzen vil ikke virke!

Jeg fikk en ny ekstern blitz til speilreflekskameraet mitt til jul, men jeg får den ikke til å virke! Er det noen fotokyndige der ute som kan hjelpe meg? Det er liv i den, så den virker nok som sådan, men jeg får en feilmelding som jeg ikke klarer å bli kvitt.
Jeg har et Nikon D60-kamera, og blitzen jeg sliter med er en Metz 50 AF-1. Samme hva jeg gjør står det "Er" på Zoom i displayet til blitzen :-( Jeg mistenker at det er noen innstillinger som er feil, men det store spørsmålet er hva som er feil! Jeg har lest i manualen uten å finne ut noe der, jeg har prøvd et tips jeg fikk om å justere lukketid og blender, men det hjalp ikke. Jeg har også søkt på nettet uten at jeg har klart å finne ut av det. Er det noen som ser hva problemet er og som kan hjelpe meg?





Ingen kommentarer: