fredag 12. august 2011

Copics - like or dislike?

For en god stund siden kjøpte jeg noen Copics som supplement til Promarkers. Jeg synes at Promarkers er supre å fargelegge med, men jeg savner flere lyse nyanser. Det har Copics mange av, og siden begge er alkoholbaserte er det fullt mulig å kombinere dem. I dag har jeg prøvd meg på å fargelegge bare med Copics, men for å være helt ærlig vet jeg ikke helt om jeg klarer å like dem som noe annet enn supplement. Jeg har brukt et ark som skal være tilpasset Copics, men jeg liker ikke helt finishen. Det blir noe ujevnt over det, og det synes jeg ikke skjer med Promarkers.

A while back I bought some Copics markers to supplement my Promarkers. I really love to colour with the Promarkers, but I really miss more light shades. Copics has plenty, and since they both are alcohol based it workes well to combine them. Today I have tried to colour with Copics alone, but to be honest I really don't know whether I like them as something more than a supplement or not. I have used cardstock which is designed to work well with Copics, but I don't fully approve the finish. It seems to be uneven, which I don't recognise when using Promarkers.


Den mørkeste brune her blir ikke pen, spesielt på skoene. Da jeg fargela dem flasset den liksom av. I tillegg ble fargene i ansiktet ujevne, det kommer bedre fram på bildet under. Det liker jeg absolutt ikke, så jeg tror neppe at jeg kommer til å bytte ut Promarkers med Copics noen gang. Men man skal aldri si aldri :-)

The darkest brown is not pretty, especially on the shoes. When I coloured them the colour kind of peeled off. In addition the skin colours are uneven, you can see it better on the picture below. I don't like that at all, so it's not very likely that I will replace my Promarkers with Copics at any point. But I'll never say never :-)


Ingen kommentarer: