fredag 4. november 2011

Vintage bursdagskort

Ja, da er det på tide å poste det første kortet her på den "nye" bloggen min :-) Dette er et bestillingskort til en kollega som fyller rundt år. Jeg begynte for øvrig på kortet mens jeg var på treff hos Scrappiness forrige fredag. Det er veldig lenge siden sist jeg var på treff, så det var veldig koselig!

OK, time to publish the first card here on my "new" blog :-) This is made on request to a colleague of mine who is celebrating. I started to work on it on a workshop last Friday. It's a very long time since I last had the opportunity, so it was great fun!



Det er ikke så lett å se detaljene her, men jeg har Crackle paint Rock candy på kantene på arkene og motivet. Båndet er for øvrig et lys brunt bånd som er farget med Distress Stain Dusty concord og Walnut stain.

It's not so easy to see the details here, but on the edges of the papers and the picture I have used Crackle paint Rock candy. The ribbon is a light brown one which I have coloured with Distress Stain Dusty concord and Walnut stain.



En nærmere titt på blomstene. De runde kjøpte jeg på treffet, er de ikke fine? Alle blomstene har fått litt Stickles på kantene.

A closer look at the flowers. I bought the round ones on the workshop, aren't they lovely? All the flowers have got Stickles on the edges.





På innsiden har jeg laget en lomme til navnelisten for de som har lagt sammen til gave. Listen er skrevet ut på store tags som er Tim Holtz Sizzix die cuts. Tagene har også fått Crackle paint på kantene, det samme har arkene. Her er mer av båndet som er brukt på forsiden, farget på samme måte.

On the inside I have made a pocket for a name list for all of us who has contributed to the birthday present. The lists are printed on large tags which are Tim Holtz Sizzix die cuts. The tags have also got Crackle paint on the edges, and so have the papers. Here is more of the ribbon which is used on the front side, coloured in the same way.



Rammen rundt navnet på jubilanten er også en die cut fra samme plate. Den er farget med Distress stain Picket fence og påført Crackle paint Rock candy, og Distress ink Tea dye på kantene til slutt.

The frame around the name of the jubilee is a die cut from the same plate. It is coloured with Distress ink Picket fence and covered with Crackle paint Rock candy, and finally Distress ink Tea Dye.



Her er baksiden på tagene, litt Crackle paint å se her også :-)

Here is the backside of the tags, a little Crackle paint to see her as well :-)




Og slik er baksiden, også her med Crackle paint på kantene og Stickles på blomstene.

And finally the backside, Crackle paint on the edges and Stickles on the flowers here as well.




I participate in the following challenges:

Materialliste:
  • Papir: Vanilla Bazzill, Pion design - "Small leaves", Grungeboard, kartong
  • Motiv: Klippeark fra North Star Stamps
  • Stempel: Tekststempel fra Stempelglede
  • Blekk: Distress ink Tea Dye, Walnut stain og Black soot
  • Verktøy: Tim Holtz Sizzix dies, punch fra Martha Stewart
  • Annet: Distress stain Picket fence, Dusty concord og Walnut stain, Stickles Star dust, Crackle paint Rock candy, papirblomster, roser, osteklut, bånd, blonder, hyssing, halvperler, perlebrads, charm, metallpynt, fjær, bokstavklistremerker MM tiny alphas



16 kommentarer:

Hannemor sa...

VELDIG vakkert, Anne! ♥ Jeg elsker jo alt som er dust og romantisk!

Håper vi ses på Scrappiness-treff snart - veldig synd jeg ikke var der sist...

God helg og klem til deg

{ Kristina } sa...

Nydelig kort. :)

La Vikinga sa...

Hej Anne! Vilket jätteflott kort du har laget, många vackra detaljer och små ting som gör helheten till ett av de finaste vintage style kort jag har sett i denna tävling!

Välkommen till Crafty ribbons!

La Vikinga / Charlotta (Sverige)

Sølvi sa...

Nydelig kort i herlige og duse farger. Mange flotte detaljer;) Og de runde blomstrene var virkelig fine;)

Klem

Elisabeth sa...

For et nydelig kort!

line sa...

Gratulerer med ny blogg. Jeg har nå lagt meg til som følger og fått deg på plass i blogglisten min. Gleder meg til å følge deg her også ;)

Nydelig kort som alltid!

pinky sa...

Stunning creation! Thanks for joining us at CRAFTY RIBBONS.
Pinky

craftykitten sa...

Wow this is stunning. I love the soft vintage look of your creation and the fact that you did the inside and the back cover too. Thanks for sharing with us at Crafty Ribbons in our Bingo challenge this time. Hope to see you again next time.
hugs
Dawn xx

Anne sa...

Tusen takk skal dere ha! Thank you so much, ladies!

Ja, håper vi ses på neste treff, Hanne :-)

Klem :-)

Hilde sa...

Dette kortet var rett og slett vakkert!! Elsker den stilen og du mestrer den til det fulle.

Ha en fin dag videre.

Nina Macaulay sa...

ÅÅÅHHH!! Nydelig Anne :O)
Det er ikke alltid lett å få detaljene fram bildene, kortet ditt er jo kjempe fint, og er sikkert ennda finere 'in real life' :O)
Takk for at du deltar hos
Vintage utfordring denne gang.
Lykke til!
Hilsen DT. Nina

Stine sa...

Nyyydelig kort! Her var det mange lekre detaljer!

Klem Stine :-)

Elin sa...

Lekkert! Et kort helt etter min smak. Nydelig! :)

Silje sa...

Nydelig kort, Anne! Det er fullt av fine detaljer - herlig og gjennomført! Takk for hyggelig besøk i bloggen min! : )

Desirée-ScrapDees sa...

how really beautiful! Must be lot's of work! ANd thanks for joining my blog too!

Unik Hobby sa...

Hei Anne

Det er ikke ofte jeg har tid å sitte og surfe, men i kveld tenkte jeg at jeg skulle kose meg og titte litt rundt...og dette her falt jeg helt pladask for, nydelig og full av julestemning :)
...kanskje vi ses på messen neste gang ;)

Gledelig jul, hilsen Malene