torsdag 1. desember 2011

Adventskalender

Endelig har jeg fått tid til litt hobby igjen, og jeg har kost meg med å lage min aller første adventskalender de siste dagene. Den var morsom å lage, så det blir flere sånne etter hvert :-)

Jeg har brukt mellomstore fyrstikkesker, vanilla Bazzill og tre ulike ark fra Maja Design.

Eventually I have had time for some crafting again, and I have enjoyed making my very first Christmas countdown calendar. It was funny to work with, so I will definately make more of them :-)

I have used medium sized match boxes, vanilla Bazzill and three different papers from Maja Design.


På de brune panelene har jeg brukt stempler fra Stempelglede, og på de to lilla er det en chipboard som er påført Distress crackle paint på den ene og et stort snøfnugg i klar plast på den andre.

On the brown panels I have used stamps from Stempelglede, and on the two purple ones it's a chipboard with Crackle paint on on the first one and a plastic snowflake on the other one.


På skuffene har jeg satt på Bazzill som er rufset i kantene og svertet med Distress ink Tea dye. Som knotter har jeg brukt perlebrads fra Papirloftet, og tallene er klistremerker. Jeg var egentlig skeptisk til om disse tallene skulle passe, men synes faktisk at de passet ganske bra så fort jeg fikk satt dem på :-)

I have put Bazzill on the drawer fronts which all are distressed and given Distress ink Tea dye on the edges. As knobs I have used pearl brads from Papirloftet, and the numbers are stickers. At first I felt a bit unsure about these numbers, but when I first put them on I thought they suited quite well :-)


Sånn ble toppen. Sløyfen er et hvitt bånd som er farget med Distress stain, og stempelet i hjørnet er fra Kort og godt.

Here is the top. The red ribbon is a white one which is coloured with Distress stain, and the stamp is from Kort og godt.


Jeg prøver lykken i følgende utfordringer:

- Kort 'o' Mania #52: "Skrimmel skrammel" - skuffene blir fylt med små overraskelser :-)


Materialliste:

- Papir: Bazzill vanilla og hvit, Maja Design - "Rimfrost", "Lejas cafe" og "Sockerkaka"
- Stempler: Stempelglede og Kort og godt
- Blekk: Distress ink Tea dye og Walnut stain
- Verktøy: Punch (snøfnugg)
- Annet: Blonde, bånd, chipboard, plastsnøfnugg, perler, perlebrads, rose, Stickles Icicle, Distress stain Fired brick, Distress crackle paint Picket fence, klistremerker






11 kommentarer:

Desirée-ScrapDees sa...

oh wowie, he is really, really lovely!

LilleAsk sa...

Så lekker julekalender du har laget. Delikat og akkurat passe pyntet. Likte godt snøstjernen på lokket med den røde sløyfen.
Ha en fantastisk fin og fredelig førjulstid Anne.

Jeanette sa...

Så nydelig julekalender du har laget! Tusen takk for ditt bidrag til Kort 'o' Mania. Klem Jeanette :)

Merethe sa...

Kjempefin.
Takk for at du deltar hos Scrap'a'long.

Klem fra Merethe

sisla sa...

Nydelig adventskalender. Så mange flotte detaljer på den, kanskje jeg skal prøve på en slik en til neste år.
Ha en fortsatt fin helg og adventstid.
Klem ;-)

Stine sa...

Denne var lekker!! herlige farger og pynt på denne!!

Tusen takk for flott bidrag til utfordringen vår hos Scrap'a'long!

Klem Stine :-)

mettepip sa...

Denne ble utrolig lekker Anne! Var liksom så "ren og fin"!
klem fra
Mette

tone sa...

Denne kalenderen var bare nydelig :)

Anne sa...

Thanks a lot, I'm so glad you liked it :-)

***

Tusen takk, så hyggelig at dere likte den :-)

My Hyde Away sa...

For en superflott adventskalender. Sikkert noen som ble veldig glade for denne. Tusen takk for at du deltar hos Kort O Mania. Hilsen Kirsten.

Plundis sa...

Kjempeflott kalender du har laget!!

Takk for at du deltar på utfordringen vår hos Scrap`a`long denne gangen... Lykke til!!

Klem Plundis :)