tirsdag 27. desember 2011

Julegave :-)

Jeg håper at alle har en fin jul og nyter dagene, både vi som er så heldige å ha fri og dere som sørger for at samfunn og produksjon går rundt selv om det er jul. Ikke minst de som driver hobbybutikker sånn at vi som har fri kan få shoppet litt (til :-) Og en ekstra hilsen til dere som har vært utsatt for uvær de siste dagene!

Jeg sitter og koser meg med en av julegavene mine, nemlig Prismacolor fargeblyanter som jeg var så heldig å få av datteren min (*ahem*, når sant skal sies fikk hun litt hjelp av mamma'n sin til å bestille fra Unik hobby - og betale - siden hun ikke har fylt 1 år enda ;-)

Det første jeg lærte meg var at her skal man bruke vannfast blekk, så det ble mye blekk utover i første forsøk. Men i tillegg til å bruke riktig blekk å stemple med skal det øves en del også, merker jeg...

Men det blir forhåpentligvis bedre etter hvert! Jeg er i det minste i gang, og får jeg sving på det skal jeg nok få laget noe jeg kan legge ut etter hvert. Akkurat dette trykket ble litt uskarpt, så jeg kommer nok ikke til å bruke det, men det fungerte fint til å øve på, da. Halsbåndet hennes har jeg også glemt å fargelegge, ser jeg.

Dette var aller første gang jeg prøvde meg på Prismacolor, og som helt fersk på dette setter jeg stor pris på konstruktiv kritikk og forslag til forbedringer!

Ha en riktig fin kveld og tusen takk for at du tittet innom!

***
I hope that everybody have happy holidays and enjoy the Christmas days, both those of us who are lucky and celebrate off work and you who take care of society and production duties so all works as it should through the Christmas holidays. Not least the craft shop owners so the rest of us can get some (more) shopping done :-) 

I am enjoying one of the lovely pressies I got for Christmas today, which is Prismacolor pencils that I got from my daughter (*ahem*, to be honest she got some help from her mum to order - and pay - as she's not even 1 year old yet ;-)

The first thing I learned was to use waterproof ink, as I didn't on the first attempt it got quite messy. But in addition to use the right ink I see that I need a lot of practice too...But hopefully it will improve! At least I have started, and if I get a grip on it I will soon come back with some finished projects. The stamping wasn't so good on this one, so I will not use this one, but it worked well for practice purpose. And now I see that I've also forgotten to colour her collar.

This is my first time with Prismacolors ever, and as a newbie I would appreciate any feedback and suggestions for improvements!

Have a lovely evening and thanks a lot for stopping by!



3 kommentarer:

Desirée-ScrapDees sa...

it looks lovely!

Sølvi sa...

Gratulerer med nye farger da, flink å kjøpe gaver allerede den lille jenta di;) Jeg kan ikke komme med noen råd for slike farger har jeg enda ikke prøvd, og jeg synes du allerede er flink;) Her har vi hatt en flott jul og en luftig romjul-Orkan- og hadde det ikke vært for at strømmen forsvant så er det jo fint vær å være inne i ;-D. Ha en fortsatt fin romjul! Klem

line sa...

Så heldig du er som har ei så flink jente som kjøpter gaver til mamman sin ;)

Ønsker deg fortsatt avslappende juledager