tirsdag 6. desember 2011

Tro det eller ei, jeg har heklet!

Jeg har hatt veldig lite adventsfølelse med grønt gress og mange plussgrader hittil, men nå daler sannlig snøen ned utenfor, så nå kommer det sannlig litt julestemning snikende :-)

I have had very little Christmas feelings so far with green grass and mild weather so far, but right now it's snowing outside, so it's improving :-)

Jeg har ikke fått hobbyrommet mitt klart enda (jeg skal snart slutte å mase om det, jeg lover :-), så julekortene går det fremdeles veldig smått med. Stuen er ikke noe bra alternativ, det blir for mye styr å pakke alt utstyret og bære det ned hver gang jeg skal bruke det og opp igjen etterpå for at det ikke skal bli så mye rot, for ikke å snakke om risikoen for å søle med blekk eller crackle paint osv, så jeg foretrekker å vente litt til. Men dermed har jeg fått en fin anledning til å gjøre noe helt annet, som også tar mye mindre plass og dermed fint kan gjøres i stuen, nemlig å hekle! Jeg fikk disse überkule babyskoene av Gry-Heidi da Emilie ble født i januar, og nå har jeg endelig fått prøvd meg på dem selv. Jeg lærte å hekle av bestemor da jeg var liten, men det er år og dag siden sist jeg gjorde det. Heldigvis er det som sykling, man glemmer det ikke, men jeg hadde ikke heklenåler og garn som passet, så det måtte jeg kjøpe. Her er resultatet, og det måtte jo bli lilla i disse adventstider ;-)

I haven't got my studio ready yet, so it goes very slowly with the Christmas cards. The living room is not a good option, it's too much fuss to pack and carry everything down when I need it and carry it all u p again when I am finished to avoid all the mess, not to speak of the risk for spilling ink or crackle paint and similar, so I prefer to wait. But this has been a great opportunity to do something completely different, which also requires a minimum of space, which is crocheting! I got these super cool shoes from Gry-Heidi when Emilie was born in January, and now I have tried it out myself. I learned crocheting from my grandmother when I was little, but I haven't been doing it for ages. Fortunately it's like cycling, I don't forget how to do it, but I didn't have suitable crochet hooks or yarn, so I had to do buy it. Here's the result, in purple as it is Advent these days ;-)



Og de passet perfekt til Emilie også!

And they suited Emilie perfectly as well!



Det var faktisk gøy å hekle litt igjen, og det blir flere slike.

Jeg har for øvrig brukt denne oppskriften som er skrevet av Marmelade.

It was great to do some crocheting again, so I will make more of them. I have used a pattern from Marmelade, btw.





2 kommentarer:

Desirée-ScrapDees sa...

oh what a cute shoes, love them!

Lisbet sa...

Så flink du har vært. Å hekle glemmer man aldri, det eri så fall bare hva maskene heter men det erfort å komme inn i:-)
Skoene ble veldig fine.