søndag 28. juli 2013

12 tags of 2013 - July

We have had a few weeks with warm and sunny summer here in the southern parts of Norway now, in fact it is the best July weather in years! Therefore I haven't spent much time on crafting lately, but here's my July tag for the 12 tags Challenge by Tim Holtz.

For this tag the main techniques are creating background with Distress Stain and brayer and using Crackle Paint Clear Rock Candy and Distress Stains on die cuts of grungeboard. I "had to" do some shopping for this tag as well (believe it or not ;-), I thought that using the brayer gave a great finish, so I wanted to give it a try and was not disappointed :-) But I need some more practice, though. Sorry for the bad photo, by the way, I wasn't able to get the colours quite right. I have used my favourite Distress ink colour combo Dusty Concord, Spiced Marmalade and Mustard Seed.

Nå har det vært strålende vær her på østlandet i flere uker, så det har ikke blitt mye tid på hobbyrommet mitt i det siste, men jeg rakk å få ferdig en tag til Juli-utfordringen i "12 tags of 2013" hos Tim Holtz.

Denne måneden er hovedteknikkene å lage bakgrunn med rulle og Crackle Paint Clear Rock Candy og Distress Stain på grungeboardfigurer. Jeg "måtte" handle inn litt til denne tag'en også (*kremt*), jeg syntes det ble en stilig effekt av å bruke rulle og ville prøve det, og jeg ble ikke skuffet :-) Men jeg trenger litt mer trening. Beklager dårlig bildekvalitet, forresten, jeg fikk ikke fargene til å komme fram riktig. Jeg har brukt min favorittfargekombinasjon av Distress ink, Dusty Concord, Spiced Marmalade og Mustard Seed.



Have a great week and thanks a lot for stopping by :-)

Ha en flott uke og tusen takk for at du tittet innom :-)


1 kommentar:

Therese sa...

Den er rett og slett fantastisk fin og kanskje den aller fineste så langt. Nydelige farge kombo og detaljer. Du er så flink!!

Håper dere har gode sensommerdager.

Sommerklem