fredag 21. november 2014

Strikket hals

Med en nyfødt baby og en på 3 år blir det ikke særlig mye tid til papirhobby for tiden, og inspirasjonen har heller ikke vært der på lenge. Da er det veldig greit med garn som kan bli med overalt og som man dessuten bare kan legge fra seg når det måtte passe.
 
Mitt forhold til håndarbeid er at jeg "alltid" har kunnet det og er fra en håndarbeidsfamilie på både mors og fars side, men har egentlig vært sånn at jeg bare har laget noe hvis det har vært noe spesielt jeg har hatt lyst på og som jeg ikke har kunnet finne i butikken, og da har det blitt veldig lite av det. Men med to små jenter i hus har interessen blitt vekket mer til live. I tillegg til at det er masse lekkert jeg kunne tenke meg å lage til dem er det fint å ha et alternativ å ty til når tid og/eller inspirasjon til papirhobby ikke er der.
 
Det første jeg har laget etter å tørket støv av strikkepinnene er en kul og dessuten myk og deilig hals. Dette er resultatet av et skikkelig impulskjøp av et håndarbeidsmagasin mens jeg stod i handlekø i matbutikken og tittet på bladhyllen. Her er bamse modell :-)
 
 
 
Strikket i perlestrikk, og jeg synes det ble en kjempemorsom effekt med knallrosa kontrastfarge. I oppskriften var det anbefalt et tykt spesialgarn til kontrastfargen, men det var ikke så lett å få tak i, så da valgte jeg å bruke dobbel tråd med et tynnere i stedet. Funka det også, synes jeg :-)
 

Ha en riktig fin fredag!


1 kommentar:

Therese sa...

Så skjønn hals! Jeg likte kontrastfargen godt og tror kanskje dette ble vel så fint som orginal oppskriften. Jeg forstår så veldig godt hvor mye lettere det er med garn fremfor papir, det er virkelig en plasskrevende hobby.

Jeg hadde ingen, eller jeg hadde jo morrmor, som kunne lære meg håndarbeid så det er flott at du bruker kunnskapen din slik at døttrene dine også kan lære en dag.

Jeg håper dere har gode dager, hele flokken! Og du, jeg er virkelig glad for at du blogger igjen.

Du finner meg på instagram under frkc.no Jeg har lett etter deg, men fant deg ikke.

Klem fra Therese