mandag 6. april 2015

Barnebursdagskort

Da er påsken nesten over for denne gangen og vi har hatt sol og strålende vær, så vi har vært ute og gått flere lange turer. Håper det har vært like fint der du er!

Easter is over for this time, and here where I live in Norway it has been sunny and lovely weather, so we have been out on several long walks with the kids. I hope it has been just as lovely where you are!

Forrige helg var størstejenta i bursdag, og det er alltid morsommere å gi bort et hjemmelaget kort enn et masseprodusert et, så da ble det et enkelt kort. Bursdagsbarnet ble 5 år (som jeg antar ikke var så overraskende ut fra forsiden :-), og jeg ønsket å ha et 5-tall som hovedmotiv. Jeg hadde et passende i chipboard liggende som jeg først farget med Distress Paint og Distress Stain, så fikk det et lag med Stickles Icicle over hele. Panelet det er festet på er limt fast med limputer for å få litt volum.

Last weekend my oldest daughter was in a birthday party, and it's always nicer to give a homemade card than one from the shop, so then I made a quite clean and simple card. The card was to a girl turning 5 (which I assume is not a big surprise when looking at it :-), and I wanted to use the number as the main image. I had a suitable chipboard which I first coloured with Distress Paint and Distress Stain, and eventually I covered it with Stickles Icicle. The panel is mounted on glue cushions to get some height.
 

 
Tilsvarende uttrykk på innsiden med bursdagsstempel fra North Star Stamps.

Similar design on the inside with a birthday stamp from North Star Stamps (saying Happy birthday).


 
Og på baksiden.

And the same on the back.




I participate in the following challenges:

♥ Brown Sugar Challenge blog #140: Use glitter
Ladybug Crafts: Anything goes
Polka Doodles Crafty Challenge week 13:Use a die
Amusing Challenge: Birthday

Da gjenstår det bare en ting, ha en riktig fin uke!

Then only one thing remains, have a great week!


4 kommentarer:

Naz Smith sa...

This is such a simple and beautiful card.
Thanks for joining us at Polkadoodles challenge.
http://polkadoodle.blogspot.co.uk/

Hugs
Naz xx

Penny sa...

Very pretty. Thanks for playing in the Use a Die challenge with Polkadoodles.

Therese sa...

Så godt å se deg lage kort igjen, Anne! Fint! Og selv om det er ett enkelt kort er jeg ganske sikker på at jeg kunne ha pekt det ut som ett Anne-kort, det liker jeg!

God helg! Det er deilig med vår i Solbyen vår. Og vet du, jeg friskner til og klarer nå mer enn før. I mars fikk jeg infusjoner som en del av ett forsknings prosjekt og selv on jeg ikke vet det sikkert før om to år så jeg ganske sikker på at jeg fikk virkestoff og ikke placebo. Jeg føler meg så veldig heldig!

Bev sa...

CAS & gorgeous! Thank you so much for joining in the fun over at Polkadoodles this fortnight. http://polkadoodle.blogspot.ca/2015/03/week-13-use-die-polkadoodles-crafting.html