søndag 3. september 2017

Oransje skjerf-aksjonen 2017

Hjelpe meg, her har det vært stille fryktelig lenge! Med to små barn i huset blir det lite tid til hobby, i særdeleshet papirhobby, så jeg er fortsatt i strikke- og heklemodus.

I mitt "comeback" har jeg lyst til å snakke varmt om å strikke for en god sak, nemlig oransje skjerf-aksjonen. Jeg hadde gleden av å bidra som ambassadør gjennom Tusen ideer-bloggen i fjor, og er glad for å kunne bidra i år også.

Nytt i år er at aksjonen har fått et eget garn! Det heter #oransjeskjerf, og 5 kroner av hvert nøste går til Kirkens Bymisjon sitt arbeid for hjemløse og vanskeligstilte, så hvis man ønsker å bidra litt ekstra kan man kjøpe dette garnet.



Det finnes også en oppskrift på et enkelt skjerf på innsiden av bandeloren på garnet, hvilket du kan se at det står på bildet hvis det ikke blir for smått :-)

Det selges blant annet på Europris og i mange garnbutikker og nettbutikker som selger garn. Man kan naturligvis bruke hvilket garn man vil, bare det er oransje, og strikke eller hekle skjerf, hals, sjal eller hva man ønsker. Strikk off var 1. september, og målet er årets varmeste dag, 1. november. Man velger selv om man vil gi bort det man lager eller bruke det selv 1. november for å vise støtte til aksjonen.

Håper at mange har lyst til å være med! Du kan finne mer info her hos Tusen ideer.

Her er starten på mitt første skjerf. Kanskje jeg rekker flere i år?



Ha en fin søndag!




Ingen kommentarer: